چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کریس دی برگ در نشست خبری با روزنامه‌نگاران گفت سه روز اول گشت و گذارش ثابت کرد تهران امن‌تر از لس آنجلس و لندن است.

به گزارش همشهری آنلاین این هنرمند و نواساز نامی ایرلندی تبار جمله فوق را در پاسخ به پرسش خبرنگاری بیان کرد که از وی پرسیده بود، قبل از امدنتان به ایران برخی رسانه ها و نیز اشخاص این گونه القاء‌کرده بودندکه ایران جای خطرناکی است و امکان کشته شدنتان وجود دارد.

دبرگ که صبح چهارشنبه، ۸ خرداد در مرکز همایش‌های رایزن واقع در مرکز دائرالمعارف بزرگ اسلامی‌و در کنار محسن رجب پور، مدیر شرکت ترانه شرقی، نینف امیرخاص،‌اهنگساز گروه آریان و مدیر برنامه‌های دی برگ سخن می‌گفت، در ادامه سخنانش گفت: من پیش از آمدن به ایران در روسیه اجرای برنامه داشتم، اما آنجا چهار بادیگارد قوی هیکل از من مراقبت می‌کردند، در حالی که در اینجا من بسیار آزادانه و راحت به یکی از رستوران‌های شما رفتم و توانستم در فضایی آزادانه به گفت وگو با همشهریان شما بپردازم.

وی با اشاره به این که به دنبال بیان و گسترش مسائل مبتلابه انسان در تمامی‌جهان است گفت:حضور در ایران همان احساسی را به من منتقل کرد که حضور در بیروت یا حضور در کشورهای دیگر.

دی برگ سخنانش را با تمجید از فرهنگ و تمدن ایران آغاز کرد و گفت:آمدن به ایران تحقق یکی از آرزوهای دوران کودکی ام بود، زمانی که در داستانها و افسانه‌ها  از شکوه تمدن پارسی و تاریخ بزرگ و دور و دراز آن می‌خواندم ،‌همه گاه علاقه‌مند بودم که به این کشور سری بزنم و از دیار داریوش و کوروش دیدن کنم.

دی برگ در توصیف خود از ایران و دیدارهای چند روزه اش از نقاط مختلف تهران گفت:تهران  را شهری مدرن یافتم و به جرئت می‌توانم بگویم که با دیدن این همه آْپارتمان و برج و بزرگراه و پل شگفت زده شدم و فکر کردم که در شهری همانند نیویورک با سایز و اندازه‌ای کوچکتر قدم می‌زنم.

در ادامه این کنفرانس خبری  محسن رجب‌پور اعلام کرد با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته امیدوار است کنسرت صحنه ای دی برگ و گروه آریان در یکی از دو ماه نوامبر یا اکتبر در تهران برگزار شود.

وی افزود از سه روز گذشته که آقای دی برگ و گروه همراه به تهران آمدند، برنامه ای برای آنها ترتیب دادیم که ضمن دیدار از مراکز فرهنگی و هنری و تاریخی تهران، مکان‌‌های برگزاری کنسرت را هم ببینند و در نهایت برای یک مکان خاص که بتواند پاسخگوی بخشی از تقاضای‌های بی‌شمار علاقه مندان به آقای دی برگ و گروه آریان باشد به توافق برسند.

رحب‌پور از بیان مکان برگزاری کنسرت خودداری کرد اما گفت که کنسرت در تهران برگزار خواهد شد.

دی برگ درباره میزان آشنایی خود با موسیقی سنتی و کلاسیک ایرانی گفت: من بسیار علاقه مندم که موسیقی کلاسیک و سنتی ایران را بشناسم و رجب پور نیز در تکمیل سخنان دی برگ گفت که در چند روز گذشته قطعاتی از آقای علیزاده،کلهر و برخی دیگر از خوانندگان موسیقی سنتی ایران را برای آقای دی برگ گذاشته و دراین مدت ایشان بیشتر موسیقی سنتی گوش می‌کرده اند تا موسیقی پاپ.

رجب پور در پاسخ به این پرسش که قطعاتی که قرار است در کنسرت صحنه ای دی برگ اجرا شود ، چه قطعاتی خواهد بود گفت: قطعا قطعاتی انتخاب خواهد شد که با فرهنگ و معیارهای ما ایرانیان همخوانی داشته باشد.

خبرنگاری پرسید که با توجه به آهنگ‌هایی که شما برای پاریس و لبنان( شب‌هایی در پاریس و شب‌هایی در لبنان) ساخته اید آیا می توانیم امیدوار باشیم که شما قطعه ای با عنوان شب‌هایی در تهران هم بسازید؟ که دی برگ در پاسخ گفت ایران و تهران سخت مرا تحت تاثیر قرار داده و لذا بعید نیست که چنین کاری بکنم.

دی برگ در پایان سخنانش گفت که کنسرتش در ایران طولانی خواهد بودو با طنز از حاضران خواست که وقتی به کنسرتش می‌آیند ساندویچ و غذا و پتو بیاورند که گرسنه و سردشان نشود.

کد خبر 53427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز